Powered By Blogger

czwartek, 2 kwietnia 2020

Co to jest przymiotnik?

Witajcie
Przyznajcie się, kto nabrał się na numer ze sprawdzianem 😉?
Dzisiaj poznamy kolejną część mowy. Do tej pory poznaliśmy rzeczowniki (kto? co?) oraz czasowniki (co robi? co się z nim dzieje?) Dzisiaj przyszła pora na przymiotniki. Kliknij na zieloną ramkę i dokładnie przeczytaj informacje dotyczące przymiotników.

Nazwa przymiotnik pochodzi od słowa "przymiot", które oznacza cechę lub właściwość. Przymiotniki oznaczają zarówno cechy, które dostrzegamy za pomocą zmysłów, np. za pomocą wzroku dostrzegamy, że ktoś jest wysoki i pierwszy w kolejce😊 , dzięki dotykowi wiemy, że koc jest mięciutki a smak mówi nam, że tort jest słodki i smaczny. Są również cechy i właściwości, które dostrzegamy nie używając do tego zmysłów, np. kiedy ktoś celowo sprawia innym przykrość mówimy, że jest złośliwy. Ktoś, kto pomaga słabszym jest opiekuńczy. Wszystkie podkreślone słowa to przymiotniki. Mam nadzieję, że jest to dla Was zrozumiałe. Czas na ćwiczenia, będziecie je zapisywać w zeszycie, ale najpierw...
Czas na zadanie. Na początku przepisz zdanie z ramki, podkreśl w nim wszystkie przymiotniki. Następnie przepisz to zdanie na dole,  pomijając podkreślone wyrazy.
Np. Ania je gorącą zupę pomidorową.
Ania je zupę.
Co zauważasz? Czy ilość podanych informacji została taka sama? Jak myślisz jaką funkcję w zdaniu spełnia przymiotnik? O swoich spostrzeżeniach pisz w komentarzu.
I jeszcze krótkie dyktando "rz/ż", przypomnij sobie po których spółgłoskach piszemy "rz". Sprawdzone i poprawione dyktando przepisz do zeszytu, podkreśl w nim wszystkie przymiotniki. Dyktando TUTAJ
CZAS NA PRZERWĘ


MATEMATYKA
Otwórz ćwiczenia na stronie 62
Rozwiązujecie zadanie 1 oraz 2
Zadanie 3 jest dla chętnych
Zadanie 4 - będziecie potrzebować kalendarza na cały rok.
A tutaj mały trening z tabliczki dzielenia.



INFORMATYKA
Zaproponuję Wam dzisiaj zabawę w kodowanie. W specjalnym generatorze będziecie mogli stworzyć swój własny pikselowy obrazek. W miarę tworzenia Waszego dzieła, na dole pod obrazkiem, będzie tworzyła się instrukcja Waszego kodowania. Gotowe dzieło możecie wydrukować, możecie też wydrukować puste kratki z Waszą własną instrukcją kodowania i dać ją do pokolorowania rodzeństwu. Oto moje dzieło 😊.
Zapraszam Was TUTAJ bawcie się i twórzcie.
Na dzisiaj już wszystko.
Pozdrawiam Was ciepło.
p. Kasia 💙💚💜



51 komentarzy:

  1. Daliśmy się nabrać wczoraj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem Zuzia D. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My z Maćkiem daliśmy się wczoraj nabrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem maciej ja się dałm nabrać bo zapomniałem że wczoraj było prima aprilis a mój brat dał się nabrać 6 razy

    OdpowiedzUsuń
  5. Przymiotnik jest potrzebny, żeby opisać dokładnie jaki jest przedmiot lub osoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Brawo Adi o to właśnie chodziło 👍

      Usuń
  6. Przymiotnik opisuje nam ludzi przedmioty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem Nina Ch.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przymiotniki spełniają bardzo ważną funkcję. Są potrzebne na przykład do określenia czy chłopiec na obrazku jest smutny czy wesoły .Albo jakiego koloru jest kapelusz kolegi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem Olek M.
    wynik dyktanda:72%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olo nie najgorzej 😉, pamiętaj trening czyni mistrza.

      Usuń
  10. Pani Kasiu dyktando na 100% za pierwszym razem a przymiotnik to np. Że chłopiec jest wysoki lub niski albo że mój zeszyt jest zielony

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapomniałem, jestem Filip Z.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przymiotnik jest potrzebny do tego by opisywać innych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dyktando napisane na 95%,a z dzielenia jestem mistrzem😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Przymiotnik rozwija zdanie i opisuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisuje rzecz lub osobę.

      Usuń
    2. Świetnie Filip, opisuje ale też rozwija zdania, brawo Ty 🙂

      Usuń
  15. Jestem Maria K.
    Przymiotnik nas informuje, opisuje o tym jaki jest przedmiot.
    Mój wynik z ortografia 85%

    OdpowiedzUsuń
  16. Marysiu bardzo dobry wynik, dyktando nie było łatwe, możesz być z siebie dumna 😺

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam jeden błąd w dyktandzie. Asia

    OdpowiedzUsuń
  18. 7 błędów w dyktandzie- Hela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helena następnym razem będzie lepiej, przypomnij sobie raz jeszcze zasady pisowni i trenuj 😺

      Usuń
  19. Celinka.J dlaczego nie widać komentarzy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celinko ja widzę A Ty nie widzisz swoich komentarzy czy innych?

      Usuń
  20. Jestem miałam 4 błędy to jest 80 % Aggata. :).Dzisiaj jest ładna pogoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda pogoda jest piękna 🌞. Agatko, mam nadzieję, że przypomnisz sobie zasady pisowni i następnym razem będzie 100%. Trzymam kciuki 🤗

      Usuń
  21. Miałam 5 błędów w dyktandzie (70%), a przymiotnik w zdaniu dokładniej określa nam daną rzecz lub osobę, znamy więcej szczegółów. Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie Zuzia to dobry wynik A uwagi co do przymiotnika bardzo trafne.Pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki przymiotnikowi wiemy, jaka jest dana rzecz. Bez przymiotnika zadanie jest nijakie.😎

    OdpowiedzUsuń
  24. mam 95% w dyktandzie Bartek Hubert

    OdpowiedzUsuń