Powered By Blogger

czwartek, 7 maja 2020

Potyczki ortograficzne. Zasady pisowni rz.

Witajcie 
Mam nadzieję, że macie się dobrze a humory Wam dopisują. Od dzisiaj ma być w końcu cieplej i słoneczniej, będzie można nacieszyć się wiosną 🌞 .
Jak tam Wasze eksperymenty? Kto już zaczął i czeka na efekty? A kto już skończył? Napiszcie mi koniecznie jak Wam się podobał efekt końcowy 🥚.
🌈 🌈 🌈 🌈
Dzisiaj ortografia, kontynuujemy utrwalanie zasad pisowni rz.
Otwórzcie podręczniki na stronie 21.
Zadanie 1 - jaką zasadę pisowni rz zauważacie w tym zadaniu❓Przepiszcie po trzy wyrazy z każdej ramki (zapiszcie je w zeszycie), pamiętajcie o podkreśleniu kolorową kredką spółgłosek występujących przed rz.

Zadanie 3 - wybierzcie trzy wyrazy i ułóżcie z nimi zdania, zapiszcie je w zeszycie.
Otwórzcie podręczniki na stronie 22, przeczytajcie na głos wiersz "Trzy po trzy", ciekawe komu uda się zrobić to bezbłędnie 😏, ten wiersz to niezły łamacz języka 😜. Przepiszcie do zeszytu fragment wiersza zaczynający się od słów - I na co dzień, i od święta....Otoczcie go piękną ramką, zaznaczcie litery tak jak na zdjęciu. Nauczcie się tego fragmentu na pamięć, a żadne dyktando nie będzie Wam straszne 😀.

Przechodzimy do zadań w zeszycie ćwiczeń, otwórzcie je na stronie 22.
Zadanie 6 - wpiszcie wyrazy do odpowiednich ramek, pokolorujcie okienka ze spółgłoskami występującymi przed rz .
Zadanie 7 - 
Litery, które zostaną (żółte) czytane od góry do dołu utworzą nowe wyrazy. Pamiętajcie o zadaniach z zieloną kropką.
Przeskakujecie teraz na stronę 28-29, tutaj już nic nie podpowiadam, wykorzystajcie wiadomości jakie do tej pory udało Wam się zdobyć. Powodzenia.
🌈 🌈 🌈 🌈
CZAS NA MUZYCZNĄ PRZERWĘ
Jedna z moich ulubionych piosenek, zawsze poprawia mi humor. Jeszcze niedawno w Ameryce tańczył to chyba każdy 😁.          

🌈 🌈 🌈 🌈
MATEMATYKA
Wszystkie zadania przepisz i rozwiąż w zeszycie.
Na rozgrzewkę...
Grafy i tabelki przerysuj do zeszytu i oblicz.


🌈 🌈 🌈 🌈
INFORMATYKA
Dla tych, którzy mają program Paint, poniżej instrukcja stworzenia pejzażu przy wykorzystaniu narzędzi zaznaczenia przezroczystego oraz obracania obrazu, robiliśmy to już kilka razy, więc sobie poradzicie. kliknij na obrazek a stanie się wyraźniejszy.

Jeśli zrobiliście wszystko zgodnie z instrukcją, Wasz obrazek powinien wyglądać tak...
Dla tych, którzy nie mają programu Paint, zostawiam planszę do kodowania, postarajcie się stworzyć pikselowy pejzaż. Kliknijcie w paletę malarską i twórzcie.

Kochani na dzisiaj to już wszystko, jeśli ktoś będzie chciał pochwalić się swoim dziełem, to czekam na zdjęcie.
Pozdrawiam Was cieplutko.
p. Kasia💙💚💜




33 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Jestem Olek M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Celinka.J

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem Filip Z ja nie miałem octu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przeczytałem bezbłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po experymęcie jako nie ma skoruki i jest elastyczne

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Kasiu piosenka mi się tak spodobała że przy matematyce ją sobie włączałem :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Mati 🙂 chyba mamy podobny gust 😁.

      Usuń
  8. Jestem Ola M.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciał bym wrócić do szkoły

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Kasiu bo ja mam painta ale chcialbym kodowac

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. jajko mi spadło na podłogę ale było bardzo miękkie i obślizgłe dlatego mi wypadło

    OdpowiedzUsuń
  13. Jajko stało się gumową piłeczką

    OdpowiedzUsuń
  14. a mi na ogródku się rozwaliło

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem Bartek H
    Skorupka jajka jest miłka i żółtko wylewa się z środka białko pozostało w szklance i z octem,
    zrobiła się piana na octem i po niej pływa coś brązowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, coś chyba poszło nie tak😐, powinna się zrobić gumową piłką.

      Usuń
  16. Jestem Tosia I 😺😺😺

    OdpowiedzUsuń