Powered By Blogger

wtorek, 19 maja 2020

Kim będę, gdy dorosnę?

Witajcie
Zastanawialiście się już co chcielibyście robić, gdy będziecie dorośli. Który z zawodów wydaje się Wam najbardziej interesujący? Piszcie w komentarzach.
Ja od zawsze chciałam zostać lekarzem, a jestem nauczycielką, i wiecie co❓Wcale nie żałuję 😀.

ᐈ Thinking boy cartoon stock pictures, Royalty Free cartoon boy ...
JĘZYK POLSKI
Otwórzcie podręczniki na str. 35, przeczytajcie wiersz pt. "Magister uśmiechów". Jak myślicie czy eliksir radości istnieje? Może każdy z nas zna na niego przepis? Może wcale nie musi się on składać z tajemnych substancji. Wystarczy dużo dobrych uczuć 💗, kilka miłych gestów i tona uśmiechów 😉😊. Zgadzacie się ze mną?
Otwórzcie ćwiczenia na str. 48.
Zadanie 1 - przypomnij sobie jakie zawody wykonywali członkowie rodziny chłopca, który jest bohaterem wiersza.
Zadanie 2 - wklej naklejki i narysuj rzeczy, które kojarzą Ci się z poszczególnymi zawodami.
Zadanie 3 - przeczytaj uważnie informacje w ramkach i połącz je z nazwą odpowiedniego zawodu.
Strona 49.
Zadanie 4 - dopisz odpowiednie czasowniki do wymienionych zawodów, a następnie do nazw czynności dopisz odpowiedni zawód.
Zadanie 5 - bardzo jestem ciekawa co napiszecie.
Zadanie 6 - uzupełnij krzyżówkę.
Zadanie 7 - nazwy zawodów z zadania 6 przepisz do zeszytu w kolejności alfabetycznej.
CZAS NA PRZERWĘ
Wstańcie od biurek i weźcie głęboki oddech. Czas na odrobinę ruchu.
A teraz obejrzyj krótki film o temperaturze, znajdziesz tam wiele ciekawostek.


MATEMATYKA
  
Za ciepłe uważamy te obiekty, które są cieplejsze od naszej skóry, a za zimne - chłodniejsze od niej. Porównywanie temperatury różnych obiektów do ciepłoty naszego ciała nie jest jednak zbyt dokładne. Dlatego by precyzyjnie określić temperaturę, posługujemy się specjalnymi przyrządami - termometrami. Termometry powinny być tak skonstruowane, by każdy mierzył temperaturę w takiej samej skali. Najczęściej używanym sposobem pomiaru temperatury jest określenie jej według skali Celsjusza, nazwanej tak od nazwiska jej twórcy, Andersa Celsjusza. Jako zero stopni Celsjusza - co zapisuje się w skrócie 0 stopni Celsjusza - przyjęto temperaturę zamarzania wody. Temperatura wrzenia wody to 100 stopni Celsjusza. Między tymi punktami na skali, po podzieleniu jej na 100 równych części, wyznacza się wielkość jednego stopnia Celsjusza. Wartości niższe od temperatury zamarzania wody nazywamy ujemnymi i zapisujemy z minusem przed liczbą, wartości wyższe nazywamy dodatnimi, zwykle zapisujemy je bez żadnych znaków.
Jak zbudowany jest termometr?
Jak działa termometr? - Epodreczniki.pl 
Przechodzimy do zadań, zanim zaczniesz, zapisz w zeszycie: 
Przerysuj tabelkę do zeszytu i uzupełnij ją danymi z mapy. Odpowiedzi na pytania również zapisz w zeszycie.
A teraz zapraszam do Matzoo, ciekawe ile ananasów uda Wam się zdobyć 🍍🍍🍍? Klikajcie w termometr.


Na dzisiaj to już wszystko.
Pozdrawiam Was ciepło.
p. Kasia 💙💚💜
Fun Smile Sticker by Flour Shop for iOS & Android | GIPHY




38 komentarzy:

  1. Jestem Filip S ja chciałbym zostać kucharzem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsi szefowie kuchni to właśnie mężczyźni 👨‍🍳.

      Usuń
  2. Ja chciałbym pracować w firmie LEGO

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Franek.K Ja chciałbym pracować w policji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że Ci się uda, to bardzo ciężki ale i piękny zawód.

      Usuń
  4. W matzoo 100 odpowiedzi poprawnych i tylko 4 błędne

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chcialbym zostac aktorem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie masz do tego predyspozycje, może kiedyś zobaczymy Cię na wielkim ekranie 🙂.

      Usuń
  6. Ja będę kosmetyczką :) Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem Olek M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Hela wcale nie jestem zdziwiona 🙂, będę mocno trzymała kciuki.

      Usuń
  9. jestem Mati B. Ja chciał bym zostać weterynarzem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że byłbyś fantastycznym doktorem 👨‍⚕️🙂.

      Usuń
  10. Jestem Filip Z ja chce być genetykiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy studiowałem biologię to też o tym myślałam, trzymam kciuki bo to wymagająca ale i fascynująca dziedzina nauki 👨‍🔬

      Usuń
    2. Oczywiście studiowałam 🙂

      Usuń
  11. 100 poprawnych 27 nie poprawnych

    OdpowiedzUsuń
  12. Celinka.J obecna

    OdpowiedzUsuń
  13. Znowu Celinka hciałam zostać na 100% projektantką mody ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. To będę trzymała kciuki, żeby Ci się udało 🎀 pssst, na uszko Ci powiem, że chciałabym piszemy przez ch 🙃

    OdpowiedzUsuń
  15. Nina Ch obecna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chcę zostać hodowcą kotów😽😽😽😽😽

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak dorosnę może zostanę informatykiem
    Bartek Hubert

    OdpowiedzUsuń