Powered By Blogger

piątek, 8 maja 2020

Metka i jej przyjaciele.

Witajcie 
Zapowiada się przyjemny dzień 😊. Kochani, dzisiaj będziemy pracować z lekturą. Nie przerażajcie się, jest to krótka książeczka (tylko 5 stron) i wysłuchacie jej w formie audiobooka. Przygotujcie sobie coś dobrego do picia, może jakąś zdrową przekąskę, najlepiej jakbyście użyli słuchawek. Usiądźcie wygodnie, mam nadzieję, że miło Wam będzie usłyszeć mój głos 😊.
(Kliknij w obrazek)

Czas na pracę w ćwiczeniach, otwórz je na stronie 23.
Zadanie 1 - po prostu napisz to co widzisz na rysunku.
Zadanie 2  - tutaj przyda Ci się to...
Zadanie 3 - wykorzystaj wiadomości jakie masz po wysłuchaniu lektury.
Zadanie 4 - rozwiąż rebusy.
Teraz przeskocz 🐸 na stronę 26.
Zadanie 1 - rozpoznaj bohaterów książki i odpowiednim kolorem zaznacz cechy danej postaci.
Zadanie 2 - napisz po jednym zdaniu o każdym z bohaterów - o Wiernej, Miśku i Metce, skorzystaj z cech jakie zaznaczyłeś w zadaniu 1.
Zadanie 3 - mała podpowiedź...
Zadanie 4 - to co powiedziały dziewczynki jest niezwykle ważne, zgadzasz się z tym? Pisz w komentarzach.
zadanie z kropką - wybierz dwa spośród trzech zdań i połącz je ze sobą wyrazem chociaż .
Zadanie 5 - utwórz czasowniki, z trzema z nich ułóż zdania i zapisz je w zeszycie.

PLASTYKA
❤ (1)Przygotuj: czarną kartkę (może być też biała, potem ją pokolorujesz), tekturkę, która znajduje się na końcu każdego bloku, kolorowy papier, kawałek białej kartki (na głowę owcy), ołówek, klej, nożyczki, czarny flamaster lub marker, na ogonek mały czarny pompon albo kulkę z bibuły.
❤ (2) z tekturki wytnij prostokąt o szerokości 4,5 cm i długości 17 cm, oklej prostokąt kolorowym papierem.
❤ (3) mi zabrakło odrobinę papieru, ale to nic nie szkodzi, tam będzie owca, przyłóż górę zakładki do czarnej kartki i narysuj  tył owcy (taką czarną chmurkę), przesuń zakładkę i obok narysuj w ten sam sposób mniejszą chmurkę, to będzie przód owcy.
❤ Czas na głowę , narysuj ją na białej kartce, czuprynę oraz wszystkie kontury zrób czarne, użyj do tego markera, uszy zostaw szare w środku (możesz je pokolorować ołówkiem).
❤ (4) wytnij wszystkie elementy.
❤ (5) zaczynamy składanie. Połóż tył owcy na stole, posmaruj dół elementu klejem, połóż na to górę naszej zakładki i przyklej.
❤ (6) z przodu zakładki przyklej małą chmurkę, na to głowę owcy i gotowe.
❤ jeśli chcesz możesz dokleić ogonek.

Na dzisiaj to już wszystko.
Na koniec zostawiam Wam najważniejsze przesłanie lektury, której dzisiaj wysłuchaliście. Warto się nad nim zastanowić, zapamiętać i przede wszystkim zastosować we własnym życiu.
"Trzeba każdemu pozwolić być tym, czym jest! I kochać go takim jakim jest"❤
Pozdrawiam Was ciepło.
p. Kasia 💙💚💜


24 komentarze:

  1. ### Zgadzam Się z tym co powiedziały dziewczynki

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem Celinka.J Bardzo mi się podobała Czarna Owieczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Olek M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem Ola M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zgadzam oto co powiedziały dziewczynki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zgadzam się z tym co powiedziały dziewczynki

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobała mi się lektura i bratu też.

    OdpowiedzUsuń
  8. Celinka.Ja myślę,że dziewczynki mają rację

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo mi się podobała dzisiejsza lekcja.
    Celinka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem Tosia I 😺😺😺

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem Nina :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z tym co powiedziały dziewczynki

    OdpowiedzUsuń