Powered By Blogger

wtorek, 5 maja 2020

Jak powstaje chleb?

Witajcie
馃尵馃崬馃尵馃崬
Jak Wam idzie tworzenie w艂asnych komiks贸w? Nie mog臋 si臋 doczeka膰, 偶eby je wszystkie przeczyta膰 馃槉.
Kto z Was nie lubi zapachu i smaku pysznego, cieplutkiego pieczywa 馃崬馃崬❓Chyba nie znajd臋 takiej osoby.
Dzisiaj dowiecie si臋 z czego i jak powstaje chleb.
Otw贸rzcie podr臋czniki na stronie 18-19, przeczytajcie uwa偶nie tekst o zbo偶ach. Podsumujmy to co przeczytali艣cie (klikajcie w obrazki a stan膮 si臋 wyra藕niejsze).
Na pewno pami臋tacie, 偶e po sp贸艂g艂osce p zawsze piszemy rz. Zapami臋taj ☝wyraz pszenica stanowi wyj膮tek od tej regu艂y.




Otw贸rzcie teraz podr臋czniki na stronie 20, przeczytajcie na g艂os opowiadanie "Od ziarenka do bochenka". Co to jest skansen?
Skansen - najpro艣ciej m贸wi膮c jest to muzeum na 艣wie偶ym powietrzu, kt贸rego g艂贸wnym celem jest prezentowanie kultury ludowej.
Jak powstaje chleb? Zerknij na plansz臋 poni偶ej a wszystko stanie si臋 jasne (kliknij w obrazek).
Kochani czas na zadania w 膰wiczeniach, uprzedzam, 偶e sporo pracy przed Wami. Zaczynamy, str. 18
Zadanie 4 - rozpoznaj i podpisz odpowiednio gatunki zb贸偶.
Zadanie 5 - rozpoznaj i przyklej naklejki pod w艂a艣ciwym zdj臋ciem.
Strona 19
Zadanie 1 - wpisz tytu艂 pod ka偶d膮 z ilustracji.
Strona 20
kontynuacja zad. 1 - ponumeruj zdania zgodnie z kolejno艣ci膮 w jakiej powstaje chleb, nadaj tytu艂 u偶ywaj膮c wyraz贸w ziarenko i bochenek. Dopisz ostatnie zdanie, jak my艣lisz, co si臋 dzieje z pieczywem, kt贸re trafia na sklepowe p贸艂ki?
Pami臋taj o zadaniu z kropk膮 ☝.
Zadanie 2 - to zadanie zr贸b w zeszycie.

Strona 21
Zadanie 3 - po艂膮cz nazw臋 z odpowiednim zdj臋ciem, ciekawe, kt贸ty rodzaj pieczywa jest Waszym ulubionym?
Zadanie 4 - bu艂ka z mas艂em 馃榾.
Zadanie 5 - wyja艣nij znaczenie przys艂owia. Ciekawa jestem jakie jest Wasze zdanie na temat oszcz臋dzania? Czy komu艣 z Was uda艂o si臋 kupi膰 wymarzon膮 rzecz za zaoszcz臋dzone pieni膮dze? Piszcie w komentarzach.
馃尵馃崬馃尵馃崬
CZAS NA PRZERW臉
przyda Wam si臋 odrobina ruchu...

MATEMATYKA
Zgodnie z planem dzisiaj dzielenie w zakresie 100. Zaczniemy od kr贸tkiej powt贸rki, wiecie, 偶e znaj膮c dobrze tabliczk臋 mno偶enia, 
dzielenie nie sprawi Wam trudno艣ci (mo偶ecie stosowa膰 trik z pi臋艣ciami z ostatniej prezentacji).
zadania z karty pracy rozwi膮偶 w zeszycie, ale najpierw ...
Teraz zapisz i rozwi膮偶 dzia艂ania.
Zauwa偶, 偶e jeden z przyk艂ad贸w jest rozwi膮zany, wynik otoczony jest kolorem fioletowym. Zerknij na legend臋 w lewym g贸rnym rogu karty pracy.
Na czerwono - zaznacz wyniki mniejsze od 6.
Na zielono - wyniki wi臋ksze od 5 mniejsze od 7.
Na 偶贸艂to - wyniki wi臋ksze od 6 mniejsze od 8.
Na niebiesko - wyniki wi臋ksze od 7 mniejsze od 9.
Na pomara艅czowo - wyniki wi臋ksze od 8 mniejsze od 16.
Na fioletowo - wyniki wi臋ksze od 20.
Na dzisiaj to ju偶 wszystko.
Pozdrawiam Was ciep艂o.
p. Kasia 馃挋馃挌馃挏

30 komentarzy:

  1. jestem Olek M.

    OdpowiedzUsu艅
  2. JESTEM!!!!!!!!!!!!!! Agata :) :) :) :)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Mi uda艂o si臋 zebra膰 200 z艂

    OdpowiedzUsu艅
  4. Link do skansenu nie dzia艂a Agata

    OdpowiedzUsu艅
  5. Mi si臋 uda艂o zebra膰 300 z艂

    OdpowiedzUsu艅
  6. Ja kupi艂am du偶o rzeczy za zaoszcz臋dzone pieni膮dze na przyk艂ad aparat i rower :)Zuzia

    OdpowiedzUsu艅
  7. Z dwie godziny siedze i nie pszypominam sobie o jestem Filip Z.

    OdpowiedzUsu艅
  8. Kupi艂em kulki z zabawkami za pieni膮dze ze skarbonki.

    OdpowiedzUsu艅
  9. Siemka, jak wam id膮 zadania 馃槈

    OdpowiedzUsu艅
  10. KUPI艁EM PI艁K臉 ZA PIENI膭DZE ZE SKARBONKI.

    OdpowiedzUsu艅
  11. Jestem Ola M.

    OdpowiedzUsu艅
  12. Jestem Celinka.J

    OdpowiedzUsu艅
  13. Klikni臋cie Skansen - Zerknij na plansz臋 poni偶ej a wszystko stanie si臋 jasne (kliknij w obrazek). obrazek jest jeszcze mniejszy.. Agata

    OdpowiedzUsu艅
  14. Jestem Celinka.J

    OdpowiedzUsu艅
  15. Jestem Hela H. Ja uzbiera艂am 360z艂.

    OdpowiedzUsu艅
  16. S艂uchawki bez przewodowe . Jestem Tosia I

    OdpowiedzUsu艅
  17. Hela uzbiera艂a na lego friends

    OdpowiedzUsu艅