Powered By Blogger

czwartek, 26 marca 2020

Niezwykłe życie doktora Dolittle.

💛Witajcie kochani💛
Na początku muszę Was pochwalić za piękną aktywność w komentarzach, jest mi ogromnie miło móc czytać Wasze wypowiedzi, gratuluję wyników w mnożeniu na czas 👏👏.
Zanim zaczniemy przygotujcie lekturę, zeszyt z j. polskiego oraz piórnik, sprawdźcie czy ołówek i kredki są zaostrzone 😊.
Gotowi? No to wszyscy ręce na pokład i zaczynamy...
JĘZYK POLSKI
Tak jak obiecałam, dzisiaj ruszamy z lekturą. 
Ciekawostka: "Doktor Dolittle" to powieść dla dzieci napisana w Wielkiej Brytanii w roku 1920, czyli dokładnie 100 lat temu !! W Polsce pierwsze wydanie pojawiło się w roku 1934. "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" to pierwsza z cyklu książek o przygodach sympatycznego doktorka, jest ich jeszcze 10! 
A teraz uprzedzam, będzie dużo pisania (chyba słyszę jak się cieszycie 😏😁). Tak będzie wyglądał wpis w zeszycie.
UWAGA: Aby powiększyć zdjęcia czy rysunki na blogu, wystarczy w nie kliknąć.
Na początek, pod tematem, wpisujecie autora oraz tytuł naszej lektury.
To materiał do stworzenia opisu postaci, wybieracie tylko chmurki z prawdziwymi cechami naszego doktorka i wpisujecie w opisie postaci po dwukropku (tak jak na zdjęciu powyżej).

Kiedy opis postaci będzie już skończony i sprawdzony, robicie pod nim piękny, kolorowy szlaczek.
Pod szlaczkiem przepisujecie treść uzupełnionego i poprawionego dyktanda (najlepiej zróbcie je na początku "na brudno"). Zanim zaczniecie, mała ściąga z pisowni "rz/ż". Zasady pisowni"u/ó" macie w małym palcu no i w zeszycie 😉. Wyrazy z "ch/h" dopiero przed nami, sprawdźcie ich pisownię w słowniku orograficznym TUTAJ.


Oto tekst dyktanda, powodzenia.

Sprawdzone i przepisane? to na koniec robicie ilustrację do lektury.
Napracowaliście się, zasłużyliście na przerwę. To fragment oryginalnej ścieżki dźwiękowej z filmu "Doktor Dolittle", który miał swoją premierę 17 stycznia 2020 r.



Czas na gimnastykę dłoni 😊


Matematykę Wam dzisiaj odpuszczam 😊.
INFORMATYKA 
Zapraszam do krainy rudego kota scratch.mit.edu , znacie go doskonale, więc stworzenie krótkiej gry w programie Scratch nie będzie dla Was trudne. Poniżej film, w którym krok po kroku nauczycie się poukładać kafelki. Do dzieła bystrzaki 💪😊.

Plik ze stworzoną grą zapiszcie na swoich komputerach.
Pozdrawiam Was ja i moje rude koty dwa 🐱🐱.
💛💛Misty&Leon💛💛

Tęsknię bardzo.
p. Kasia 💙💚💜

31 komentarzy:

  1. Jestem Olek M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Olek M. Jestem

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Celinka.J

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłem w kinie z rodzicami i bratem na Doktorze Dolittle ale była trochę inna fabuła

    OdpowiedzUsuń
  5. Informatyka najlepsza na świecie.Gra super.Franek

    OdpowiedzUsuń
  6. Ma pani fajne koty.
    Olek M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Celinka:dyktando było trudne
    Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem Nina
    słodkie ma pani kotki

    OdpowiedzUsuń
  9. Słodkie ma pani koty pozdrawia Asia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne ma pani koty ����.W dyktandzie miałem tylko jeden błąd i byłem też na filmie doktor Dolittle z babcią film bardzo różni się od książki�� pozdrawiam Mateusz

    OdpowiedzUsuń
  13. emotki się nie wkleily😁😁

    OdpowiedzUsuń