Witajcie!
Mam nadzieję, że miło spędziliście wczorajszy dzień.
Teraz pełni energii ochoczo zabierzecie się do pracy 😊.
Dzisiaj główną bohaterką naszych zajęć jest pewna królowa.
"W górach ma swe źródło, skąd właśnie wytrysła,
a płynie do morza, nasza rzeka … "
Oczywiście to... Wisła.
Co to jest rzeka?
Dzisiaj poznacie legendę o tym jak powstała rzeka Wisła. Otwórzcie podręczniki na stronie 50-51, przeczytajcie legendę "O Wiśle". Co to jest legenda?
O jakich jeszcze legendach jest mowa w przeczytanym przez Was opowiadaniu?
- legenda o powstaniu Warszawy
- legenda mówiąca o tym jak powstała nazwa miasta Toruń.
Jaką literą zaczynają się wszystkie wymienione w tekście nazwy geograficzne (czyli nazwy miast, rzek, mórz czy gór)❓ Oczywiście, że wielką. Otwórzcie swoje zeszyty i zapiszcie.
Otwórzcie podręczniki na stronie 52. Rozwiążcie i przepiszcie do zeszytu zadania 1,2 oraz 3. Uzupełniony i przepisany tekst z zadania 3 otoczcie kolorową ramką.
Czas na ćwiczenia, otwórzcie je na stronie 64.
Zadanie 1 - spójrz ↓
• ZDANIE OZNAJMUJĄCE
zdanie, w którym coś oznajmiamy, czyli o czymś informujemy. Takie zdanie zakończone jest kropką.
Białka i Czarnocha połączyły się w jedną rzekę.
❔ ZDANIE PYTAJĄCE
zdanie, w którym o coś pytamy, zakończone znakiem zapytania.
Czy Białka i Czarnocha połączyły się w jedną rzekę?
❕ ZDANIE ROZKAZUJĄCE
zdanie, które wyraża polecenie, życzenie, prośbę albo rozkaz. Takie zdanie kończymy wykrzyknikiem.
Białko i Czarnocho, połączcie się w jedną rzekę!
Ale, ale... ciekawostka, nie tylko zdania rozkazujące kończymy wykrzyknikiem, istnieją jeszcze
❕ ZDANIA WYKRZYKNIKOWE
zdania, w których wyrażamy uczucia i emocje: strach, żal, podziw, szacunek, miłość.
Kocham Cię Mamo!
Teraz wiecie już wszystko, opierając się na powyższym wzorze, rozwiążcie zadanie 1.
Zadanie 2 - uwaga, ułóżcie zdania ze wszystkimi czterema połączeniami wyrazowymi jakie stworzyliście.
CZAS NA PRZERWĘ
Może krótki spacer albo zdrowa przekąska? Zrób na co masz ochotę. Kiedy zaczniesz się nudzić, możesz posłuchać trochę bardziej rozbudowanej wersji legendy o Białce i jej siostrze.
MATEMATYKA
Otwórzcie zeszyty i zapiszcie.
Wszystkie zadania przepiszcie/przerysujcie i rozwiążcie w zeszycie.
Zwróćcie uwagę na kolor ramki wokół danej liczby, wskazuje on jej pozycję w działaniu.
Jakie działania skrywają strzałki?
Na dzisiaj to już wszystko.
Czas na odpoczynek.
Pozdrawiam Was serdecznie.
p. Kasia 💙💚💜
Jestem Filip Z.
OdpowiedzUsuńjestem ADRIAN
OdpowiedzUsuńjestem Bartek H.
OdpowiedzUsuńJestem Franek. K
OdpowiedzUsuńJestem Maciej .S
OdpowiedzUsuńJestem Marcel W.
OdpowiedzUsuńJestem Olek M.
OdpowiedzUsuńJESTEM MATI B,
OdpowiedzUsuńJestem Asia.
OdpowiedzUsuńJestem Zuzia.D
OdpowiedzUsuńJestem Celinka.J
OdpowiedzUsuńJestem Ola M.
OdpowiedzUsuńJestem Agata
OdpowiedzUsuńObecna. Tosia I
OdpowiedzUsuńjestem Nina.
OdpowiedzUsuń